השר מרגי: "האתגר שלנו הוא – לעצור את הנשירה!"

אתר קול חי No Comments on השר מרגי: "האתגר שלנו הוא – לעצור את הנשירה!"

מאות אנשי מקצוע מתחומי החינוך והרווחה השתתפו היום בכנס ייחודי בנושא נוער חרדי מתמודד עם מצבי סיכון ונשירה. השר מרגי: "מהיום הזה אנו נצא עם תובנות ותכניות עבודה ונייצר מגוון מענים ומודלים אפקטיביים. עיני העדה נשואות אלינו". לדבריו: "כל נער ונערה שנצליח להציל ולעלות המסלול, זאת תהיה הצלה לדור שלנו ולדורות הבאים – זה האתגר שלנו!".

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משרד הרווחה והביטחון החברתי קיים היום כנס ייחודי מסוגו בנושא טיפול בבני ובנות נוער חרדי מתמודד עם מצבי סיכון ונשירה.

הכנס שכותרתו "נוער חרדי מתמודד – האתגר שלנו", נערך במעמד שר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי, ומנכ"ל המשרד, ינון אהרוני, ובהשתתפות גורמי מקצוע ממשרד הרווחה ובראשם סמנכ"ל מינהל של"ם עמוס ישי, מנהלי אגפי רווחה ברשויות המקומיות, מנהלי אגפי חינוך חרדים ברשויות המקומיות, חברי מועצות מקומיות, קב"סים, עו"סים, עמותות וארגונים, אנשי חינוך ועוד.

מטרת הכנס היא שיתוף ידע בין גורמי המקצוע מהרשויות המקומיות, מהארגונים ומהעמותות שפיתחו מודלים מוצלחים לטיפול בבני נוער אלו. אנשי המקצוע דנו בהתאמת המודלים להתמודדות עם קשיים ואתגרים של בני נוער חרדים תוך הלימה תרבותית לעולמם התרבותי ומיפוי הצרכים.

את הכנס הנחה שדרן ומגיש 'קול חי' אבי מימרן, ובו ניתנו הרצאות מפי אנשי חינוך העוסקים בתחום, בהמשך עברו המשתתפים לשולחנות עגולים לצורך סיעור מוחות וגיבוש מודלים ותוכניות להתמודדות עם הטיפול בבני ובנות נוער במצבי סיכון ונשירה.

שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי פתח את הכנס ואמר: "יזמנו את הכנס החשוב הזה כדי למפות ולזהות את הצרכים של בני ובנות נוער חרדים שמתמודדים עם מצבי סיכון ונשירה. יש עשייה בתחום מניעת נשירה בתוך מוסדות החינוך החרדים, אך לצערנו ישנם לא מעט נערים ונערות שנשארים מאחור. מהיום הזה אנו נצא עם תובנות ותכניות עבודה ונייצר מגוון מענים ומודלים אפקטיביים. עיני העדה נשואות אלינו. כל נער ונערה שנצליח להציל ולעלות המסלול, זאת תהיה הצלה לדור שלנו ולדורות הבאים – זה האתגר שלנו".

מנכ"ל משרד הרווחה והביטחון החברתי, ינון אהרוני: "עם כניסתי לתפקיד ביקש ממני השר מרגי לפעול לבניית יום שיתוף ציבור לנושא חשוב זה בבחינת כי מציון תצא תורה. מטרת הכנס היום היא לשמוע את אנשי המקצוע מהשטח שעוסקים במלאכה חשובה זו ברשויות המקומיות כדי לבנות מודלים ותוכניות עבודה. זוהי קריאה לשידוד מערכות, להתייצבות מול המציאות המורכבת באומץ, בהסתכלות נכוחה ובידיעה שאנו עושים הרבה אך אפשר לעשות יותר".



0 תגובות